fredag 28 oktober 2016

Poddradio

Poddradio eller podcast är en företeelse som startade 2004 men 2003 kom ju appels ipod. Jag har nyligen börjat att lyssna på olika poddradiokanaler, fördelen är ju att jag bestämmer själv när och var och vad jag lyssnar på. En annan fördel som jag tycker är ju att jag lyssnar Bara på det jag är intresserad av. Jag slipper allt annat. Nackdelen är väl att man blir ännu mer "nördig" men det finns det redan folk som är ändå. Så en mer är väl inga problem eller!? Man lyssnar på poddradio via datorn, smartfonen, surfplattan men även via tvn med hjälp av appeltv, chormetv det kanske finns flera sätt, men dessa vet jag finns även om jag inte använder alla sätten. Visst finns det reklam även här men jag upplever att det inte är lika mycket som på vanlig reklamradio, jag att vi behöver reklam men ibland kan det bli för mycket, jag kan även bli lite irriterad på alla jinglar om kommande program eller inslag.

Inga kommentarer: