onsdag 9 november 2016

Allhelgonadagen

Då har allhelgonahelgen kommit och gått. Jag var som vanligt till kyrkogården för att tända ljus ja jag tar oftast marschaller för jag tycker det är lättare att tända och de är inte lika känsliga för vind och vatten. Det brukar blåsa eller regna eller båda sakerna. I år gick jag ner till 14-tiden så jag fick inte se alla ljusen i mörkret som kan vara riktigt stämningsfullt. Fösta stoppet är som alltid svärfars grav




Sen går jag upp till pappa



Sista stoppet på min vandring är att jag går upp till minneslunden för att för att tända ljus för alla mina släktingar som inte finns här och som jag absolut inte kan komma till för att de är för långt från mig. Det är skönt att minneslundar finns så jag kan hedra de som inte finns kvar hos oss.



Inga kommentarer: