fredag 22 september 2017

Sjukskrivning

Det känns som de inte vill ha med min smärta att göra utan skickar mig vidare till nån annan så de slipper mig. Vårdcentralen som jag var ner den 21 september ansåg att detta skulle företagshälsovården ha hand om. Men när jag ringer mitt jobb säger de nej företagshälsovården ska bara ha med friskvård att göra. Reumatologen sa att vårdcentralen skulle ha detta samt att jag gick till sjukgymnastik och det finns sjukgymnaster kopplade till reumatologen men när jag ringer dit har läkaren inte skickat en remiss och utan den kan jag inte komma dit. Så då ringde jag vårdcentralens sjukgymnastik och fick en akuttid den 26 september det är min sista sjukskrivningsvecka. Ibland känns det som man måste vara riktigt frisk för att orka kämpa. Men om man inte gör det, var gör man då? Sätta sig i ett hörn och gråta? Tror inte det hjälper. Eller så jobbar man till kroppen ger upp. Väntar med spänning på vad sjukgymnasten har att säga. Det jag gjort hitintills har inte hjälpt. Enligt läkaren på vårdcentralen ska jag fortsätta äta mina värktabletter som inte hjälper ett dugg. Sen sa doktorn att fibromyalgi blir man inte sjukskriven för. Vad är det man ska ha för att bli sjukskriven när inte det och en fruktansvärd värk inte är tillräcklig?




Inga kommentarer: