tisdag 20 februari 2018

Webbinar

Hittade när jag började leta lite bättre på arbetsförmedlingens sidor, webbinar. Jag hittade det under tips och råd, där hade jag hittat det om att utnyttja sociala medier men nu hittade jag webbinar. Den första jag kom in när ungefär halva tiden var kvar, var hur du skulle använda sociala medier. Men idag satt jag och tittade på "Att skriva CV och personligt brev". Hade anmält mig till "kursen". Det är visst en aktivitet som jag kan skriva in i aktivitetsrapporten. Väldigt intressant mycket matnyttigt för mig så nu ska jag  försöka ändra i mina brev och cv. Man kan visst se alla webbnarier i efterhand och det är ju bra, något att titta på och lära mig mer om jobbsökning. Om jag glömt vad de sa kan jag ju alltid se om det.

Det bäst är att jag inte behöver åka nånstans för att gå på kursen. Även en dålig dag kan jag orka med ett webbinar.

Inga kommentarer: