onsdag 20 januari 2016

Oroligt




Var till infektionskliniken Mälarsjukhuset den 18 januari skulle få en spruta mot tbc men inte. Redan den 31 november 2015 på datortomografin såg röntgenläkaren prickar på mina lungor och redan då tyckte han att jag skulle till en lungläkare men ingen har sagt det till mig. Även lungröntgen den 15 december 2015 visade på samma sak och fortfarande ingen berättade detta för mig.  Så det här  fick jag redan på uppe på infektionskliniken. Läkaren säger att hon ska prata med båda läkarna och den 26 januari har jag en telefontid där jag ska få reda på hur vi går vidare. Ingen roligt tankar just nu det snurrar i huvudet, vad kan det vara, jag hoppas att det inte är något allvarligt. Detta kom fram eftersom jag håller på att utredas om vilken reumatisk sjukdom jag lider och jag ska nog vara lite glad över det trots allt.

Inga kommentarer: