söndag 7 januari 2018

Spontanansökan!

Fick en kommentar av en vän på facebook, gör en spontanansökan till ett företag du är intresserad av. Låter ju som en bra idé men då kommer min oro fram. Det första är hur skriver man en spontanansökan? Personligt brev det är ju självklart sen ett CV  eller hur och relevanta betyg (vad det nu är). Men också vågar jag? Jag behöver en lång startsträcka, måste tänka länge innan jag vågar samt jag ska ju komma på ett jobb jag skulle vilja ha. Är nu på gång att skicka in en ansökan men då kommer frågan vanlig post (snigelpost) eller ska jag skicka in den via epost? Och till vem? Avdelningsansvarige? Så nu ska jag fundera igen vart jag ska skicka den och hur och till vem. Hur långt ska det personliga brevet vara? Är brevet jag författat för kort? Känner mig ändå lite glad att kommit så långt i mina funderingar.


Inga kommentarer: