måndag 1 januari 2018

bygga en stege

Ett mål för 2018 är att jag ska SE det jag klarar av, inte det som jag inte klarar, att bygga en stege när jag behöver den. Idé kommer från en vlogg som heter eatyourkimchi.  Hon har en sjukdom som förkortas EDS in den här video berättar hennes man vad det innebär att ha den. Hon har här en video där hon berättar om sin värk och depression.  Men i denna video så berättar hon om hur hon bygger en stege, vi får vara med om en jävlig natt och hur hon börjar bygga stegen. Dessa tre videor har gripit tag i mig speciellt när jag själv mådde dåligt.


Så jag har som ett av mina mål att börja använda mig av det. Att bygga en stege. Att våga göra saker trots att jag vet att jag kommer ha mycket ont efteråt men om det är något jag tycker är roligt så ska jag göra det. För det är inte så att gör man något som är roligt så kan det ge energi tillbaka och inte bara tar energi. Detta är min förhoppning och ett av målen.


#byggaenstege, #buildaladder 

Inga kommentarer: