söndag 12 juni 2016

Tusen tankar

Jag har tusen tankar som snurrar i huvudet men när jag sen kommer och sätter mig framför datorn några timmar senare  är det ... tomt, kommer inte ihåg mina intellektuella formuleringar eller så tycker jag det ser konstigt ut. Inte kan jag väl skriva så här och så ändrar jag, skriver om tills den tanken jag hade känns bra men inte lika bra som när jag först tänkte den. Många gånger får det mogna, ta tid, gå ifrån och komma tillbaka senare för att fortsätta skriva. Men så är det nog för det flesta som bloggar, tror jag?.  Beundrar dessa bloggare som kan leverera ett blogginlägg om dag, jag undrar hur de gör har de något knep för att få fram det? Vi har bland annat vår 104-åring som bloggar och har ett inlägg om dan wow jag är stum av beundran och vill ni läsa så klicka här så kommer ni till hennes blogg. Men jag ska väl inte jämföra mig med någon annan utan att jag ska skriva som jag vill och kan. Om det sen blir ett blogginlägg i veckan eller om dan det får framtiden utvisa. Och så hoppas jag att mina snurriga tankar kan komma på pränt.

Inga kommentarer: