onsdag 29 juni 2016

Midsommar

Då har vi firat midsommar, det var en skön helg men lördagen började med regn under natten och morgonen men sen hade vi fint väder men vi satt i uterummet åt sill och potatis ihop med våra mammor och min lillasyster och hennes son det vill säga en mycket lugn dag. På kvällen grillade maken och jag. Det var vår midsommarafton. Dan efter var vi till min mans syster för att fira svärmor som fyllde år även det en lugn tillställning,varm så vi kunde sitta ute nere vid vattnet hela eftermiddagen och halva kvällen innan vi åkte hem med en trött svärmor. Men många är åren som det har varit regn och blåst under midsommarhelgen, som vi inte kunnat sitta ute och njuta av försommaren, så det är bäst att passa på när vädrets makter är med oss. Nu börjar jag nedräkningen inför min semester och gud vad det ska bli skönt med lediga dagar.

Inga kommentarer: