måndag 26 september 2016

Höst

Tänk nu så har hösten kommit, det är en årstid jag tycker om. Med alla färger på träden och att faktiskt kunna utan dåligt samvete vara inne och göra annat. Jag gillar också det här med att kunna tända ljus levande ljus det blir en härlig stämning inne. Och det gör sig lite bättre när det är mörkt. September har i år varit riktigt varm och somrig vilken har ibland känts konstigt. Jag och maken var ute för några veckor sen ut för att leta svamp och då speciellt trattkantareller men jösses vad torrt det var i markerna, det knastrade om mossan när man gick och svamp hittade vi men inga trattkantareller.
Så jag hoppas att det ska komma lite mer regn än det gjorde i fredagskväll enligt mannen min så hade det kommit 2 mm och det är inte mycket.
Det här plockade vi förra året och det var vad jag hade hoppats på när vi var ute men men det blev 4 stycken vanliga kantareller.

Inga kommentarer: