lördag 10 september 2016

Ta seden dit man kommer

Jag har alltid fått höra att man ska ta seden dit man kommer. Men vi låter våra invandrare ha sina seden ute i samhället i rädsla för att bli kallad rasist men ska de inte ta seden dit de har kommit, nämligen våra seder och traditioner ska väl gälla. Även en sådan enkel sak som att vi tar i handen när vi hälsar. Jag vill inte få mitt liv beskuret av muslimska seder, har hört att i Östersund vill politiker ha delade badtider, män och kvinnor får olika dagar, hur blir det då med min frihet att kunna välja dag och tid när det passar mig.  Jag hoppas att det inte blir verkligt med den idén. Om vi ger dem det vad kommer sen? Fler krav på att vi ska följa deras lagar och traditioner? Och vi ska veta att det är oftast de radikala islamisterna som skriker högst det är dem vi hör inte de människor som flytt hit för att komma till ett fritt land, fritt från religösa förtryck, fritt från censur, fri att kunna tänka som man vill.



Inga kommentarer: