fredag 2 september 2016

Bygg gärna men inte här!!!

Varför är det nästan alltid så att så fort det ska byggas bostäder är det nån som går ut och vill stoppa byggnationen, många gånger med orden bygg gärna men inte här, så jag undrar vart de ska bygga för jag upplever att det är så ofta, folk vill att det ska byggas "men inte här" vart är där? Vi har bostadsbrist i kommunen det finns knappt några lediga bostäder, kötider på upp till 4 år har jag hört.

Jag undrar vad dessa som vill stoppa byggandet skulle göra om de var i behov av större eller mindre bostad? Ångra sig att de förhindrade byggandet, de måste ju har barn, barnbarn som kanske behöver lägenhet. Vad säger de till dem? Hemsk ledsen men vi ville inte har vår utsikt förstörd!? Undrar om man skulle kunna bygga 1 våning till på alla 3 våningshus i kommunen, då skulle vi få många lägenheter men det är väl för dyrt och sen Måste det ju finnas hiss och det! är väl också dyrt att sätta dit. Men jag undrar vad ska vi göra för att få fler lägenheter snabbt. Tyvärr här och säkert  på många andra stället revs det under 1990-talet många bostäder som vi nu skulle ha behövt. Så vad gör vi? Vi behöver dessutom billiga lägenheter och det verkar vara svårare att uppfylla. Många gånger känns det som vi har kommit i ett moment 22läge.




Inga kommentarer: