söndag 28 augusti 2016

sommaren 2016



Hur sommaren och semestern  har varit? Tjaaa som vanligt ibland för mycket med blåst eller ingen vind alls. Gillar inte när det blåser för mycket, jag är ju ingen seglare det är min man som gillar det men inte när det är för mycket av goda. Vi var till Mem och veteranbåtsmötet. Sen hade vi tänkt oss att ta oss till Loftahammar men men vi vände i Fyrudden det var för mycket motvind så vi hamnade i Trosa där låg vi 2 dygn innan vi tog oss sakta hemåt. Med stopp på Sävö sen V Stendörren. Soligt men även en hel del regn och även åskskurar över oss. Det vill säga som vanligt eller hur? Ja det sista dagarna på min semester var jag ner till vår dotter i Borås, maken hade börjat jobba så han fick vackert stanna hemma. Det är alltid roligt att få träffa dottern det är inte så ofta bara några gånger om året som vi kan träffas det är ju en bit ner och hon kommer heller inte ofta hit. Och allra sist dan på min semester var jag med maken, min mamma och lillasyster till Kolmårdens djurpark. I år känner jag mig mer utvilad än jag gjort på flera år så då har väl semestern gjort sitt.
Stegeborgs fästning

SVBFmötet i Mem

Födelsedagstårtan

Capella Ecumenica


Trosa 

Utsikt från Sävö

V Stendörren

Inga kommentarer: