tisdag 6 december 2016

Manualer

När jag köper en ny pryl så läser jag manualen, jag lovar jag gör det men sen kanske jag inte kommer ihåg allt senare. Så även den nya kaffebryggaren, jag hade inte plockat upp maskinen från lådan när jag läste manualen och tänkte herregud vilken krånglig maskin vi köpt för det stod så här.

"Den här apparaten är inte avsedd att användas av personer (inklusive barn) med nedsatt fysik, sensorisk eller mental förmåga eller bristande erfarenhet och kunskap, såvida de inte har fått handledning eller instruktioner för hur apparaten används av en person som ansvarar för deras säkerhet."

Var den svår att använda Nää det var som alla andra kaffebryggare man häller vatten i vattenbehållaren, sätter ett kaffefilter i filterhållaren måttar upp kaffet sen trycker man på startknappen och voila sen har man nybryggt kaffe. Undras varför det ska vara en sådan här varningstext på apparaten? Jag vet inte men funderar gör jag.

snygg tycker jag den är.

Inga kommentarer: