fredag 30 december 2016

Nyårskrönikor

Då är tiden inne för årskrönikorna, listor över händelser man minns, bra men också dåliga, listor över människor som dött men också människor som gjort något bra, Det vill säga ett bokslut över 2016. Vad minns man av det som hänt under året. Jag minns presidentvalet i USA men även jordbävningarna som jag tyckte var många i år. Även jag gör ett bokslut över 2016 och det har varit ett hyfsat år med både bra saker som men även dåliga saker. Min man förlorade 2 morbröder inom loppet av 14 dar i slutet på året, så i december har det varit 2 begravningar. Men konstigt nog så det som var bra i år för mig var att jag fick min diagnos, den lättnad som kom när jag fick reda på vad som orsakar mina problem var skön. Jag ger inga nyårslöften har aldrig gjort det och inte att göra det heller men förhoppningar om det nya året det har jag. En är att människor skulle kunna lära sig att acceptera andra inte tvinga på dem deras tro och att det inte hjälper med döda andra på grund av att de inte tro som dem. Den andra är att jag ska få tillbaka min ork, energi och lusten att hålla på med mina hobbys för som det är nu orkar jag inte lång stund och har även tappat glädjen av att pyssla.


Gott Nytt År
och 
God Fortsättning 
på det nya året

Inga kommentarer: