fredag 13 januari 2017

#fuckcancer

Jag tror att det är många som håller med mig när jag säger fuck cancer, det är sjukdom som drabbar alla även anhöriga när sjukbeskedet kommer. Jag har också i min närhet, släkt  och vänner som drabbats av denna förhatliga sjukdom. Min svärfar som drabbades av en hjärntumör och gick bort 1992  sen min älskade gudmor och tillika moster som gick bort 2004 hon hade fått cancer i tarmarna (tror jag det var) Då är det bra med forskning så vi förhoppningsvist kan hitta ett botemedel, men visst det hänt mycket bara sen svärfar gick bort, det är ju faktiskt fler som överlever nu än för säg 20 år sen men fortfarande är det många som förlorar kampen. Ett cancerbesked är ju väldigt skrämmande att få. Det är ju väldigt många frågor som far fram i hjärnan om man överhuvudtaget kan tänka.

Min mamma med hennes syskon innan de försvann från henne en efter en.


Inga kommentarer: