onsdag 15 februari 2017

Vår?!

Nu är snart våren här hoppas jag, det har inte varit en snörik vinter så jag har ju tyckt att det varit skönt. Det är inte så jobbigt på jobbet då. Men jag förstår alla som vill ha snö på vintern. Men nu börjar jag titta och lyssna efter vårtecken. Vad kommer först? Kan det vara fåglarna som kommer tillbaka och att de börjar sjunga! på morgnarna. Det är alltid trevligt. Eller är det tussilago som kommer.  Vi får vänta och se för än är det februari och än är det vinter. Snön kan ju komma tillbaka. Det har hänt många gånger förr. Men jag längtar och hoppas att den här våren ska jag orka mer i min trädgård det är en förhoppning jag har varje vår.
Och i  väntan på att de ska börja blomma får man hålla tillgodo med dem på bilder istället.




Och maken tror jag väntar och längtar efter det här.


Inga kommentarer: