onsdag 12 juli 2017

Boktips

Fick av maken en bok i födelsedagspresent, det var en bok om beteende, kommunikation, det lät som en torr tung bok att läsa men till min stora glädje och förvåning var den lättläst och rolig. Min man hade fått idén från en jobbarkompis. Första dagen var en regndag och vi hade blivit kvar i Nävekvarn dit vi kommit dagen innan med båten och när dagen var slut hade jag läst halva boken. Oj vad skönt det kändes att äntligen kunna koncentrera mig och orka läsa så länge. Boken blev en ögonöppnare på hur jag är och kanske kan jag få grepp om andra men hjälp av boken och den heter "Omgiven av idioter, hur man förstår dem som inte går att förstå" skriven av Thomas Eriksson. Väl värd att läsa. Kan ju öka förståelse för människor i din omgivning vänner, arbetskamrater, släkt.







regnigt och blött

Inga kommentarer: