torsdag 20 juli 2017

vad tänker de med?

Här har vi fått höra att vi inte ska lämna ut  känsliga uppgifter om oss och skydda våra koder till bank med mera. Vara rädd om våra pass, körkort. Vad jag tänker på är vad Transportstyrelsen har gjort med hemligstämplade uppgifter och allas körkortsbilder! och uppgifter om skyddad identitet m.m. Min undran är vad tänkte de med och på när de lät okända människor få ta del av så viktiga uppgifter? Utan att göra en riskanalys på personerna som skulle hantera detta. Hur mycket har kommit i orätta händer? Det hoppas jag att vi verkligen får reda på. Undrar vad alla som lever med skyddad identitet tänker? Ska de börja se sig över axeln igen? Tycker det är skandal att detta har kunnat hända och jag hoppas att de som är ansvariga för att detta hände blir straffade. Det ju viktigt att våra datorer är uppdaterade så att vi är skyddade men vi måste se till att det är säkra uppdateringarna vi gör. En undran kommer upp i huvudet är, hur många fler av våra myndigheter har dålig säkerhet och koll. Skärpning det gäller vår säkerhet, rikets säkerhet och våra liv, om Vi ska vara rädd om våra uppgifter är det än viktigare att våra myndigheter är det. Som jag ser det har de serverat uppgifterna på silverbricka.


Inga kommentarer: