onsdag 20 december 2017

#nyttjobb

Jag undrar hur det ska bli med jobb, kommer jag få ett nytt? Hur ska det gå? Jag sitter och letar men det jag tror att jag skulle klara av, finns det inga lediga jobb på. Så vad ska man mer göra mer än leta? Ja läser man på hemsidan för arbetsförmedlingen ska vi utnyttja våra sociala medier. Men hur? Skriv på din blogg! ja det gör jag men blir det rätt? Jag vet inte! Vet inte hur jag ska nyttja det sociala medier jag är med i. Vad är relevant att skriva? Vad ska jag inte skriva om? Finns det sånt? Eller är det så att om en arbetsgivare läser bloggen får en bild på vem jag är. Skulle arbetsgivare läsa bloggar skrivna av framtida medarbetare? Många frågor inga svar än så länge. Vad får de veta om mig om de läser min blogg. Jo att jag släktforskar när jag har tid  och ork. Jag gillar att handarbeta, försöker göra bland annat egna smycken. Läser böcker när tiden finns. Ja och så mina sjukdomar och problem. Hm känns bra eller? Mycket funderingar men jag hoppas det klarnar så småningom.


Inga kommentarer: