onsdag 29 augusti 2018

Sommar sommar

Vilken konstig sommar vi har haft först denna värme redan i maj. Det kom en lite regnskur den 3 maj sen resten av månaden fick vi ingeting. Juni verkade bli normal men juli!!!! Torrt så något enormt med mycket bränder som följd. Själv trodde jag att jag skulle må bra av värmen men tyvärr inte sån här värme, har haft mer ont än på länge. Så jag har inte orkat göra mycket varken inne eller ute. jag har stort sett suttit på baksidan och försökt att läsa. Min man har varit ute och seglat själv på sin semester jag är arbetslös så jag har hållit mig hemma, Ni vet man står ju till förfogande på arbetsmarknaden och ska ju kunna komma på kort varsel. Jag var med ut två helger. Det  var all segling för mig i år. Trädgården ser inte rolig ut det är mycket som ser ut att ha dött för mig vi får se nästa år om de kommer annars är det bara att gräva upp det som dog. Men lite energi har jag kunnat ladda och jag hoppas att hösten blir fin. I år ser det ut att vi kan få lite päron och mycket äpplen men det var lite frukt på plommonträdet men det har ramlat av och ruttnat och möglat bort. Maken lutar åt att vi tar ner trädet nästa år. Vad vi sätter där vet jag, han tycker att det skulle bli en bra plats för solceller vi får se vad som sker.

min sittplats  under sommaren

Glad att jag haft denna med mig under sommardagarna

utsikt från stolen ingen rolig syn

björken hade börjat att släppa sina löv.

Inga kommentarer: