tisdag 7 augusti 2018

Ny kamera


  Jag fick i födelsedagspresent av maken en kamera. Jag fick köpa den själv så det blev "rätt". Jag har sagt i många år "aldrig en systemkamera" det verkar vara en tung kamera och då kommer jag inte orka ta bilder. In till Nyköping för att köpa en ny kamera kom hem med en .........systemkamera. Men den är lika tung som min bridgekamera som den hette, det var en blandning av en systemkamera och en instamatic. Så nu håller jag på att lära mig ta bilder med nya kameran, det finns många inställningar som är autofokus med mera så då är det bara att klicka och ta bilder. Sen ska man väl också lära sig redigera eller nått sånt. Inställningarna som är automatiska är bland annat porträtt. landskap, sport, mat med flera. Sen finns det fyra lägen där jag kan ställa in allt själv men dit har jag inte kommit än och kanske aldrig kommer. Har nu under sommaren tagit mycket bilder måste ju ta många för att bli van och lära mig kameran.  Nedan lite av bilder som jag tagit med nya kameran.
Herrestadsbegonia

Stjärnholms kyrka

Stjärnholms slott

En skulptur i Stjärnholms park



Hävringe båk

Åskväder på väg


Inga kommentarer: