onsdag 11 maj 2016

Lite läskigt

Idag tog jag sprutan första gången helt själv, allra första gången så var det under överinseende av en sköterska. Om det gick bra? Jag hoppas det, kändes bra hade bara lite svårt att se "kulan" så jag visste att allt kommit in. men det lär jag mig så småningom. Orolig har jag ju varit, känt efter om jag har  en infektion på gång för då får jag inte ta sprutan, men det är ingen förkylning på väg bara min allergi. Och jag har ju också gått igenom hur jag ska göra flera gånger de senaste dagarna. Det är visst ett pessimistiskt drag om jag förstått det hela rätt och det är bra för mig så att jag kan känna mig trygg. Så nu är det 14 dar tills nästa spruta.


Så här ser sprutan ut. Jag valde att ha en penna. Det kändes enklare för mig att ha det än en vanlig spruta.

Inga kommentarer: