lördag 21 maj 2016

Intensiv vecka

Den här veckan har varit intensiv mycket tack vare att maken hade frivecka så den här veckan kom han igång med byte av altandörrar han fick tyvärr "såga" i klinkerplattor, oj vad det lät och dammade så nu har jag storstädning av hela huset, jag började med altanen för där är det nu målarverkstad dörrarna kom endast grundmålade. Han hade beställt dem så.



 Rivning av gamla dörren och fönstret.


Den nya dörröppningen.













 Provsatte dörrarna innan de skulle målas.

Sen fick han ner rören till statsnätet så nu kan vi beställa jord. Jag målade färdigt skänken nu ska vi bara sätta upp ett draperi medans vi funderar om vi vill dörrar eller inte.
 Jag tyckte det blir riktigt snyggt.
Ja och så blev vardagsrummet ett förvaringsutrymme av möbler. Hoppas bara vi blir klara nästa vecka så jag kan fortsätta städa på altanen och få ut möblerna igen.

Inga kommentarer: