tisdag 7 mars 2017

Äntligen kom jag iväg

Äntligen kom jag iväg på kurs det har jag väntat länge på, att jag ska hitta något som intresserar mig och som passar i tider för mig. Vad det blev? Jo en smyckesgrupp som reumtikerföreningen anordnar. Jag blev medlem i höstas och som vanligt drar jag mig för att ringa, boka, fråga. Men ett uppdrag från kuratorn var att jag skulle ringa och fråga om smyckesgruppen och det gjorde jag och det blev så att jag började veckan efter som jag ringt wow. Det var roligt, fick lite gjort, saker som har legat och väntat på inspiration som aldrig kom. Men nu så har jag 7 gånger kvar den här våren som jag hoppas att jag kan alla gånger.  Jag tycker att jag har mycket saker men jag ligger i lä mot vad de andra hade. Men jag kommer säkert ikapp när fantasin och inspirationen kommer igång. Jag ska nu börja leta i och på loppisar med mera. Ska ta mod till mig att åka själv till sådana ställen inte vänta på att kanske någon vill åka med mig. Även ta omväg när vi är ute och åker, våga åka in där det står loppis. För det händer väldigt sällan tyvärr.

det här ska bli ett halsband när det är klart.

Inga kommentarer: