onsdag 22 mars 2017

intensiv helg

I helgen var vi nere hos dottern, ja helg och helg det är ju lite synd att kalla det så för som vanligt jobbar jag lördag. Så efter jobbet är det snabbt hem äta lite, byta om sen iväg och har vi tur är vi hos henne 09.30. Alldeles lagom innan melodikrysset. Det blev så  i år, vi hann få tömt bilen och äta lite brunch innan krysset. Medans jag och dottern lyssnade så satte pappa ihop bordet som han hade slipat och lackat skivan på. Den fick godkänt av dottern.


Så här blev det 

Vidare skulle vi installera en bänkdiskmaskin, det gick bra efter lite om och men. Hon hade fått den i födelsedagspresent.
Vi ställde den först uppe på bänken.

Men allt fanns ju under diskhon till och med ett eluttag

Så det fick bli så här jag tror det funkar riktigt bra
Vi var ner och handla i city köpte lite som jag har svårt att hitta här i Oxelösund. Japansk curry bland annat.

På kvällen var vi på bio, vi såg Skönheten och odjuret, kan rekommendera den. Sevärd, många av oss har nog sett den tecknade filmen. Så vi vet ju vad som ska hända, vi såg den i 3d och ja jag duckade några gånger. Dan efter en låång frukost lite shopping sen middag innan vi hjälpte henne att kasta sopor. Det ofta hon som kör, hittar bättre i Borås än oss och det är ju lite lättare att köra själv än att försöka lotsa oss rätt. Vi bytte chaufför vid en väns bostadsområde, hon gick till vännen och vi körde hemåt. Jag körde till Brahehus och maken hem, via Norsholm han skulle titta på en båt. Vi var hemma strax före 18 söndag så drygt 1 1/2 dygn var vi borta. Det kändes i kroppen dagen efter seg, öm och väldigt trött. Så det blir ju inte ofta vi åker ner tyvärr skulle vilja kunna åka lite oftare men men så är livet. Kan inte få allt som man vill.

Inga kommentarer: