onsdag 2 februari 2022

Vi blir aldrig för gamla att lära oss något nytt

Så är det ju vi blir aldrig för gamla för kunna lära oss något nytt. Det är tur att det finns många kurser som vi kan ta online utan att behöva åka till en lokal. Skönt med tanken på pandemin. Just nu funderar jag på att ta ett "abonnemang" hos Skillshare det är en sida med många kurser. Undrar om det är värt ett försök. Det "största" problemet är att allt är på engelska, sen är det väl tiden och orken som ska finnas. Det finns ju lite gratiskurser som är på svenska så dem kan man ju göra till en början, det är ju så många saker som jag skulle vilja lära mig. Var ska jag börja det är ju åter en tiotusenkronorsfråga. Ska jag bli bättre på att skriva blogginlägg eller ska jag lära mig hur jag kopplar ihop en hemsida med min blogg. Ska jag försöka bli bättre på att sy? Eller ska jag lära mig att ta bra kort eller videofilma och redigering? Hm alltid dessa frågor. Är jag för vid i mina önskemål eller är det fler som har sådana tankar som jag? För mig slutar det många gånger med att jag inte kommer igång med något alls. Jag undrar hur andra gör för att få tummen ur arslet. Ska jag schemalägga saker eller ska jag göra det när lusten och energin infaller? Ja så snurrar det i min hjärna inte alltid så effektivt. Kanske en Kurs på hur jag ska planera mina idéer!? Vad vet jag. 








Inga kommentarer: