tisdag 15 mars 2022

Gamla fotografier

 Gamla fotografier


Mamma fick negativ för många år sen av hennes ena syster som deras bror hade tagit. Mamma har hela tiden undrat varför hon fick dem så hon lämnade över negativen till mig. 

Jag har försökt fota in negativen, skannat in dem och försökt att få dem till att bli kort igen. Misslyckas och lagt undan dem, plockat fram igen letat på nätet hur jag ska konvertera till kort och äntligen hittade jag hur man ska göra. Väldigt enkelt var det, men så är det när man ”kan det" så nu håller jag på att skanna in och förvandlar dem. 


min morfar


Min morbror hade fotobutiken i Lomma därför finns det även kort som han tagit i ateljen på Lommabor. Men jag har först och främst siktat in mig på släkten. Sen kanske att jag tar resten och lägger ut dem nånstans på nätet om det finns ett intresse att dessa blir tillgängliga. 

Sen ska jag lära mig att få korten att se bra ut, kanske få färg på dem men vi tar en sak i taget 

Inga kommentarer: