måndag 7 mars 2022

mina mål för 2022

Har jag några mål för 2022? Jag har aldrig gjort nyårslöften men numera försöker jag har några mål som jag vill uppnå eller något som jag ser framemot under året som kommer. Lite drömmar som kan bli verkliga under året. 

Ett är att bli bättre på att skriva blogginlägg, jag tycker det är roligt men ibland har jag svårt att formulera mig när jag ska skriva ner det tycker allt låter konstigt. Ni vet det ska vara lättläst och helst också grammatiskt rätt, svår balansgång för mig, speciellt när fibrohjärnan slår till. Försöka att få blogginlägg som är intressanta för många. Kanske kunna öka trafiken till min blogg. 

Ett annat är att vi kan åka ner och hälsa på vårt dotter, jag har ännu inte sett hennes "nya" lägenhet i verklighet. Men jag har ju sett den via alla våra videosamtal under det här året som hon har bott där. Jag hoppas vi kan förverkliga det under våren. 

Ett annat är att kunna odla mer grönsaker här hemma, bli bättre på att odla, bra att kunna om det blir brist på mat. 

Förra årets skörd som blev sisådär
vi fick besök av rådjur som också
 tyckte om det vi odlade

Att börja läsa fler böcker än jag gjort på många år, att läsa ut böcker som ligger på hög som är påbörjade. Jag kanske ska leta efter böcker som jag tycker är intressanta. Hitta nya författare, nya genre som verkar roliga. 

Inga kommentarer: