måndag 8 februari 2016

Böcker

Har alltid älskat att läsa mycket och helst har jag velat läsa boken färdig innan jag har lagt den ifrån mig, fungerade inte när jag fick barn och sen började mina problem med mina ögon. Svårt att läsa länge mycket på grund av att jag haft återkommande Iriter i mina ögon, ögonläkarna har sagt att det har med reumatism att göra men aldrig skickat mig vidare eller ens frågat om jag har fått min sjukdom diagnostiserad. Så nu Måste jag lära om mig att läsa lite och inte ha problem att ta upp boken nån eller några dagar senare men det är svårt. Hur många böcker som jag har liggande som jag ej orkat läsa klart på grund av att det har gått för långt mellan gångerna, det vågar jag inte räkna men många är det. Men visst har jag klarat av att läsa ut böcker men för mig är det inte många om jag jämför med vad jag läste förr. Fick två böcker i julklapp och dom har jag läst wow, de andra som ligger vet jag inte om jag någonsin kommer igenom. Men jag kanske ska sätta upp ett mål att jag ska läsa en bok i månaden av dem som ligger och väntar. Kanske bestämma en dag att då SKA jag läsa de böcker som väntar, kanske.

Inga kommentarer: