söndag 14 februari 2016

Sömn ett överskattat nöje!

Det första min läkare frågade mig när jag blev inskriven på reumatologen Mälarsjukhuset, var om jag var stel på morgonen när jag vaknade och jag sa nä men jag har ont i kroppen fick svar att det är morgonstelhet
 Och jag som så länge skyllt  på sängarna jag sovit i, har till och med fått min man att vi för några år sen köpte nya sängar till oss. Det har varit sååå dåliga och hårda sängar jag har sovit i eftersom jag vaknar AV att jag har ont. Ont i ryggen, ont i svanken , höfterna ja stort sett hela kroppen. Har ibland funderat på att flytta på mig och fortsätta sova nån annanstans men det har ju inte fungerat, jag har så ont. Så jag är lite avundsjuk på en del som jag  hör eller läser att de tagit sovmorgon! sovit till 11! la de sig 4! 5! för jag kan sova max 5 kanske 6 timmar och sover jag så länge tar det tid innan min kropp vill fungera som den ska. Jag har bara en morgon som jag kan ta sovmorgon på och det är söndag många gånger ger jag upp med att försöka sova redan runt 4.30 -5 kliver upp vid 5.30, vi brukar gå och lägga oss på lördag runt 23 och det tar för mig ca 30 till 60 min innan jag somnar. Det är min sovmorgon tänk om jag kunde sova liiite längre än det.


Inga kommentarer: