lördag 13 februari 2016

Ny teknik

Köpte ny dator i november förra året, men det är aldrig kul att upptäcka att de andra prylarna som tillhörde förra datorn inte fungerar med den nya. Har bytt från PC till Mac, visserligen kan jag se vad som finns i de externa hårddiskarna men jag kan inte lägga över nytt eller flytta emellan dem grr så det blir till att köpa en ny hårddisk och förhoppningsvis kan  jag flytta det då. Jag vill än så länge inte göra om hårdiskarna jag har kvar till mac, har gjort det med en så jag kan göra säkerhetskopior. Vi har också en videokamera som maken fick i 25-årspresent i jobbet. Den funkar bara med  windows "surt", fick hjälp av en arbetskamrat till maken, så nu går det att se dem via VLC, men jag kan inte få ihop alla avsnitt till en hel film.  Det första jag gjorde när jag fått hem min nya dator var att dna-märka den, allt för att göra mina prylar lite säkrare och förhoppningsvist mindre intressanta att stjäla. Har märkt allt av värde. För jag vill faktiskt ha kvar det jag har köpt.


Inga kommentarer: