söndag 3 april 2016

1 April

Då har första april kommit och gått och facebook har varit "översvämmad" med kommentarer som haha, aprilskämt, med mera. Och det är ju bra att vi är kritiska men jag önskar att det var så resten av året. Tänk om folk var mer kritiska till allt som står på facebook och andra sociala medier men även på nätet,  göra en källgranskning hela året om och inte bara 1 dag om året. Så mycket lögner och felaktigheter som vi skulle slippa se. Men jag har ju fått en gång svaret när jag påtalat att det inte var sant som hon delade, att det var ju inte hon som skulle göra en granskning, hon bara delade och ansvaret låg ju hos den som lagt upp det i första hand, det var ju den personen som skulle har gjort granskningen. Men tyvärr det är även ditt ansvar att du inte delar lögner. Blev ni lurade eller hittade ni aprilskämten?  Jag hittade den som stod i sn ,vår lokala tidning, och den var visst något om en flytt av Zornmuseet det trodde jag absolut inte att det var sant. För varför skulle ett museum om en konstnär som hör hemma i Dalarna flytta till Nyköping!?

Inga kommentarer: