fredag 29 april 2016

Jobbig vecka

Ja kanske mera två veckor, allt började förra måndagen med att jag skulle börja med methotrexat och halsen svullnade upp fick en kraftig allergichock inget roligt fick ringa och prata med reumatologen på tisdagen om det. På onsdagen var det dags för en resa till Mälarsjukhuset Eskilstuna för min tredje spruta av Hepatit B det tar för mig 1 1/2 timme upp och besöket tog ca 5 minuter sen 1 1/2 timme hem. På lördagen var vi till Uppsala för att fira en 50-åring som tur var behövde jag inte köra, för upp körde sonen och hem maken ca 2 timmar i vardera riktning. I måndags var jag med mamma till sjukgymnasten och JA hon kunde fixa en rullator till mamma nu ska vi bara få henne att använda den även om hon bara går en promenad runt kvartet. Men det är ju ett annat bekymmer. Och så i onsdags var det åter dags för mig att ta mig till Mälarsjukhuset nu till reumatologen för att ta min första spruta av Humira bara hoppas att det hjälper mig.

Lite som jag fick med mig från sjukhuset.













Och idag var både jag och min man till tandhygienist. Mitt i allt detta har vi påbörjat projekt nr 3 nu i trädgården vi ska gräva ner ett rör för statsnätet och passar på att byta jord så mycket det går. Det mesta får min man ta, jag hjälper till så mycket jag kan och vi har även fått hjälp av vår son med grävningen.

Men igår blev det inte mycket grävt för på eftermiddagen såg det ut så  här.
Massor med snö.Och imorgon är det valborg maken jobbar och jag ska försöka vila ta det lugnt om jag nu kan det.




Inga kommentarer: