lördag 16 april 2016

Melodikrysset

Mellan 10 och 11 på lördagar ska man absolut inte ringa mig om det inte är livsviktigt för jag lyssnar då på melodikrysset. Har gjort det sen jag flyttade hemifrån mitten på 70-talet, jag flyttade till Östersund och det blev en anledning till att ringa mamma hon har lyssnat sen starten. Vi ringde varannan vecka var för på den tiden fanns det något som hette rikssamtal och det var dyrt. Men sen när jag flyttade tillbaka till Oxelösund blev det bara jag som ringde. För några år sen började min dotter också lyssna hon bor ju inte här i stan. De första åren som hon bodde hemifrån lyssnade hon inte så jag blev glatt överraskade när hon började lyssna så numera pratar jag först med min mamma och sen med min dotter om hur det gått att lösa krysset. Ja min dotter jobbar vissa lördagar så då blir det nån dag senare för man kan ju numera lyssna via nätet.



Redo för att kryssa


Inga kommentarer: