måndag 18 april 2016

Semesterfrågan?

Tänk att hur vi frågar om andras semestrar har förändrats under årens lopp. När jag började blir vuxen frågade folk, "OM man skulle resa bort på semestern" det var alltså inte självklart att folk reste bort på sin semester. Sen kom frågan "vart ska du åka på din semester" då var det konstigt om man var hemma! men många hade fortfarande inte råd att resa bort. Numera kommer frågan "vad ska du göra på din semester", vad då göra!? Menar folk resa eller något man gör på sin resa typ forsränna, museibesök eller något hemma typ måla om huset, bygga garage eller vad då? Vad sägs om att vila hämta kraft för resten av året. Jag frågar ofta om de ska göra något speciellt på semestern, det är kanske lika konstigt och dumt vad vet jag. Hur frågar ni? Vad vi ska GÖRA på vår semester? Som vanligt vi ska ut med båten troligen söderut. Om det blir hela semestern beror mycket på min kropp om den orkar, jag brukar ha svårt att sova det gör ont och det är ju svårt att gå upp och ut och gå när man ligger ute i skärgården liite dåligt med vägar och gatubelysning på öarna.


Inga kommentarer: