måndag 28 mars 2016

Mammas faster

Ännu ett släktforskningsproblem jag haft var min mammas faster Hildas giftemål det stod i församlingsbok att hon flyttat och vilket datum hon gift sig men inte vart hon hade gift sig, hon hade flyttat 1910 och gift sig 1911 så jag letade i böcker från Lomma och Malmö hittade ingenting gav upp ett tag för att lite senare försöka igen och tänk då hittade jag dem i Landskrona! det vill säga den ort hon flyttat ifrån året innan. och det kändes jätteroligt att kunna koppla ihop dessa två för jag hade ju hittat ganska mycket om hennes man men eftersom jag inte var säker på om det var rätt man så ville jag inte föra in honom.
Hilda Frost


Hon och hennes man fick inga egna barn så de adopterade en pojke som hette Kaj. Har inte hittat eller letat efter adoptionspapper vet inte riktigt vart jag ska leta nånstans. En sak jag upptäckte var att i födelseboken står det på Kaj, fader okänd, moder okänd!men ett datum när hon är född, men hade Kaj födds året efter dvs 1917 hade moderns namn åtminstone stått för innan 1917 behövde inte eller moderns namn bli inskrivet.

Inga kommentarer: